Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  لكنت زبان كودك لكنت زبان كودك

روانشناسی کودک

علت لكنت ناگهاني زبان در كودكان

لكنت ناگهاني زبان در كودكان احتمالا به علل روانشناختي مانند ترس و وحشت ناگهاني بازمي‌گردد و معمولا بعد از مدتي به طور خودبه‌خود رفع مي‌شود.

لكنت ناگهاني زبان معمولا بعد از يك حادثه ترسناك به وجود مي‌آيد و اغلب يك پديده مربوط به دوران خردسالي است اگرچه ممكن است در بزرگسالان نيز اتفاق بيافتد. اختلال لكنت زبان شايد براي هفته‌ها و يا سال‌ها در فرد باقي بماند. لكنت ناگهاني زبان اگر چه يك موضوع نگران كننده براي والدين مي‌باشد اما در اكثر كودكان بدون نياز به مراجعه به متخصص و به مرور زمان بهبود پيدا مي‌كند. با اين حال براي برخي‌ها اين اختلال مي‌تواند مادام العمر بوده و باعث ايجاد مشكلاتي در عملكرد فرد در مدرسه و يا محيط كار شود. داشتن اطلاعات كافي و روش برخورد با اين اختلال مي‌تواند كمك بزرگي به رفع آن كند.

لكنت زبان چيست؟

لكنت زبان اختلال در روش معمولي سخن گفتن است و مي‌تواند شكل‌هاي متفاوتي داشته باشد. به عنوان مثال، برخي افراد چند حرف اول كلمه را تكرار مي‌كنند و يا آن را مي‌كشند. بعضي اوقات نيز توقف كامل صحبت و يا حذف تلفظ يك كلمه را شامل مي‌شود. بعضي نيز صحبت خود را با صداهاي نامتعارف قطع مي‌كنند.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/2/25 ساعت: ۱۵ توسط:koodak-psy :